Belangrijke verbetering van veiligheid bij betalen
- dinsdag 8 december 2020

Meer dan een jaar geleden communiceerden wij al over de introductie van de Strong Customer Authentication (SCA), een overkoepelende EU-regelgeving als onderdeel van PSD2, de Europese richtlijn voor betaaldiensten. Een invoering die een flinke verandering teweegbrengt in de manier waarop online betalingen worden gedaan. Zeker in onze branche.
SCA draait om klantauthenticatie bij online transacties, met als doel het betalingsverkeer veiliger te maken met minder online fraude en minder criminaliteit. Een noodzakelijke maatregel, maar ingewikkeld en complex om te implementeren. De meeste EU landen hebben dan ook uiteindelijk uitstel verleend voor de invoering er van. Ook wij bij VCK Travel ondervinden al wel enige hinder van mobiele verificatiecodes die gevraagd worden bij het maken van online boekingen met corporate cards.
Definitieve invoering
De invoering in de luchtvaart krijgt nu vanaf 1 januari 2021 meer vorm. Zo stelde onder andere Lufthansa ons onlangs hiervan op de hoogte. Het risico is dan dat wij steeds meer te maken krijgen met gevraagde verificatiecodes bij online boekingen. Dit geldt voor onze eigen VISA kaarten, maar ook voor persoonlijke (plastic) kaarten van klanten (VISA, Mastercard, etc). Daardoor kan het zijn dat u een verificatiecode op uw telefoon krijgt, voor een boeking die wij voor u maken. Net terwijl u in een taxi zit, in een bespreking bent. Of misschien is de kaarthouder wel een medewerker van uw bedrijf, die vanwege tijdsverschil inmiddels ligt te slapen. Als wij geen code van de kaarthouder krijgen, kunnen we de kaart op dat moment niet gebruiken.
Extra beveiligingslaag bij VCK Travel
Wij zien ook een toename in het aantal pogingen van fraudeurs om misbruik te maken van passagiersgegevens. Onze ISO 27001 certificering biedt onze klanten een hoge mate van beveiliging. Vanaf 2021 gaan wij hier een extra beveiligingslaag aan toe voegen en wij introduceren dan voor sommige diensten ook een ‘two factor authentication’.
Onze Account Managers nemen binnenkort hier contact met u over op. Heeft u nu al vragen? Stel uw vragen per mail of telefoon.


Nieuw handbagagebeleid bij easyJet vanaf 10 februari 2021
Reizigers mogen vanaf 10 februari 2021 nog maar één kleine tas gratis als handbagage meenemen in de cabine. Voor het overige wordt een toeslag berekend, ook voor de rolkoffer. De stoel

Ed Berrevoets verwacht herstel door vaccinatieprogramma
Bijna een jaar hebben we al te maken met de uitbraak van COVID-19 en alle gevolgen van dien. Onze Managing Director, Ed Berrevoets, deelt graag zijn visie op deze periode en

Belangrijke verbetering van veiligheid bij betalen
Meer dan een jaar geleden communiceerden wij al over de introductie van de Strong Customer Authentication (SCA), een overkoepelende EU-regelgeving als onderdeel van PSD2, de Europese richtlijn voor betaaldiensten. Een invoering

Brexit ook gevolgen voor zakenreizen
Doordat het Verenigd Koninkrijk per 1 januari 2021 vertrekt uit de Europese Unie, wijzigen de douaneregels. Tot die datum geldt er een overgangsperiode van de Brexit en is er nog een

Reizen zorgt voor extra voorbereidingen
Ook al wordt er momenteel door de overheid benadrukt om terughoudend te zijn in het reizen naar het buitenland, soms is het echt noodzakelijk en is er geen keus. Dat zorgt

COVID-19 maatregelen bij Qatar Airways
Qatar Airways heeft zich tijdens de uitbraak van COVID-19 ingezet om zoveel mogelijk vluchtroutes te behouden om op deze manier velen gestrande (zaken)reizigers terug te laten keren naar hun huisadres en

Flexibiliteit bij Lufthansa Group
Als reactie op de uitbraak van COVID-19 biedt de Lufthansa Group nu meer flexibiliteit in hun tariefvoorwaarden aan, waarmee zakenreizigers meerdere keren hun tickets gratis kunnen omboeken. Zo vaak als mogelijk

Uitzonderingen inreisverbod Nederland
De inreisbeperking die sinds 18 maart jl. van kracht was in Nederland wordt aangepast. Dit is goed nieuws voor de zakelijke reizigers van buiten de EU-, Schengenlidstaten of het Verenigd Koninkrijk.

Vier soorten events ten tijde van COVID-19
Juist nu is het belangrijk om contact te houden met uw medewerkers, klanten of relaties. Heb extra aandacht voor verbinden, motiveren en of belonen. Door COVID-19 is een fysiek evenement niet
"Belangrijke verbetering van veiligheid bij betalen"