KLM Blue Bot biedt hulp bij inpakken van bagage

Hoe zou u het vinden om hulp te krijgen bij het inpakken van uw bagage voor een reis? Dit kan met Blue Bot (BB), de virtuele inpak assistent van KLM, die hulp op maat biedt bij het inpakken van uw koffer.

De servicebot van KLM werkt via Google Home, is interactief, intelligent en praat met de reiziger. De servicebot van KLM is gebaseerd op kunstmatige intelligentie en geeft reizigers persoonlijk advies over wat u mee moet nemen tijdens uw reis op basis van de bestemming, de duur van de reis en het weer op de plaats van bestemming.

Hoe werkt het?
Google Home is een draadloze slimme luidspreker die door middel van spraakbesturing opdrachten aanneemt en verschillende diensten kan uitvoeren. Reizigers kunnen gebruik maken van Blue Bot, door KLM met spraakorders op te roepen via Google Home. De servicebot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, die verbonden is met een combinatie van KLM en externe technologie. Blue Bot voorziet de reiziger via Google Home van een intelligente en interactieve inpaklijst voor de bagage. Blue Bot is zelflerend en heeft een eigen persoonlijkheid; behulpzaam, vriendelijk en professioneel. Door vaker de hulp van de inpak assistent in te roepen, wordt de robot slimmer en persoonlijker. In de toekomst zal Blue Bot meer services gaan bieden via verschillende social media kanalen. Zo zal het mogelijk worden om via Google Home een lijst met herinneringen naar uw favoriete social media kanaal te sturen, wanneer u niet in de gelegenheid bent om specifieke items op dat moment te regelen, zoals bijvoorbeeld een visumaanvraag.

Bron: KLM

Deel deze pagina
×

"KLM Blue Bot biedt hulp bij inpakken van bagage"

Eerste TMC met ISO 27701

De behoefte aan bescherming en garantie van persoonlijke informatie blijft maar groeien. Europese privacyrichtlijnen, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR), verplichten bedrijven om hierop in te anticiperen. Daarnaast geven ISO certificeringen

Lees verder
Oranje en rode reisadviezen

Een oranje wereld

De richtlijn van de overheid om tot half maart alleen echt noodzakelijk te reizen, heeft er toe geleid dat sinds woensdag 16 december jl. de reisadviezen voor de gehele wereld aangepast

Lees verder